Köpvillkor
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns i fliken Om oss och sedan Fraktvillkor.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara - eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. Enligt distansavtal.
Du har inte ångerrätt om:
Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, tjänsten kan vara en specialbeställd vara med tryck.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Garantier och service:
Nöjd-kund garanti:
Du kan välja ett enkelt tryck på betongunderläggen.
Leveranser:
Leveranstiderna är olika, beroende på om du väljer vanlig leverans eller express. Leveranstiden kommer stå vid köp.
Har du valt vanlig leverans som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Returer:
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du, sända eller lämna tillbaka den till oss.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Konsumentköplagen:
- Nicks Finsnickeri är ansvarig för fel som fanns när köpet gjordes även om felet visar sig först senare.
-Du som kund måste reklamera, det vill säga klaga på varan till Nicks Finsnickeri, för att ha rätt till en reparation, ny vara eller någon annan åtgärd.
- Hävning - köpet går tillbaka. Vi på Nicks Finsnickeri får tillbaka varan och du som kund får tillbaka pengarna.
- Om I Nicks Finsnickeri's leverans är för sen eller inte levererar varan alls, är Nicks Finsnickeri i dröjsmål med leveransen. Du som kund har då rätt att hålla inne betalningen som säkerhet för varan.